Gün geçmiyor ki Mobil Oyun Endüstrisi rekor kırmasın..
Mobil uygulama analiz şirketi App Anie’nin yayınladığıbir makalede mobil oyun endüstrisi pazarının 2021 yılı 2.çeyrek gelirlerini paylaştı. Bu rapora göre 2021 yılının 2. çeyreğinde Mobil oyunlara küresel bazda tam 1.7 milyar dolar harcanmış hem de haftada. Bu durum 2021 yılı 1. çeyreğinden 2 milyar dolar artış demek.
Pandeminin küresel bazda oyun ekosisteminde yarattığı ivmenin devam ettiği aşikar bir durum. Bu duruma oyun mağazalarından örnek verelim. 2021 yılı 2.çeyreği istatistiklerine göre Apple’ın App Store’u aracılığıyla yapılan harcamalar bir önceki yıla göre yüzde 30 artarak 22 milyar dolara ulaştı. Google Play üzerinden yapılan harcamalar yüzde 20 artarak 12 milyar dolara ulaştı. Oyun, her iki mağaza için de açık farkla çoğunluk kategorisiydi.
Oyun kategorisine daha ayrıntılı bakıldığında, Apple App Store ve Google Play’de haftalık ortalama indirmeler, üst üste beşinci çeyrek için üç aylık dönemde yaklaşık bir milyar indirme seviyesini korudu. Bu, 2019’daki çeyrek başına ortalama indirme sayısına kıyasla yüzde 15’lik bir artış. Oyunlara yapılan haftalık harcama, 2019’a göre ortalama yüzde 35 artarak yaklaşık 1,7 milyar dolar oldu.
İndirme ve tüketici harcama tablosuna bakıldığında indirmelerde Bridge Race ve Rollic’s Hair Challenge gibi hypercasual oyun dominesi görünüyor. tabi bunda bu tarz oyunlar hızlı, ücretsiz ve ufak yerler kaplaması etken. Tüm zamanların en çok oynanan mobil oyunu Subway Surfers 6.sırada yer alarak hala listede.
Tüketici tarafında ise değişim hızı normalde zordur. Roblox zirveye hakim ancak Cygames’in Japon hiti Uma Musume Pretty Derby 24 sıra yükselerek ikinci, Supercell’in Clash of Clans’ı da 12 sıra yükselerek ilk 10’a yeniden girmeyi başardı.
Oyun Arşivi Markasının kurucu ortağı, markanın arkasındaki zekâ ve içerik üretim dehası. On yıllık içerik üreticisi tecrübesi ile sizler için yeni içerikler üretir ve Oyun Arşivi markasının sosyal medyası ile ilgilenir.