AMD ‘nin Nvidia ‘nın oyunu güzelleştiren DLSS teknolojisine uzun zamandır beklenen cevabı FSR sonunda geldi. AMD FSR ile Nvidia DLSS karşısında. AMD’nin yeni FidelityFX Süper Çözünürlüğü (FSR) ile hedefi Nvidia’nın Derin Öğrenme Süper Örneklemesi (DLSS) gibi görüntü kalitesinde gözle görülür bir ödün vermeden daha yumuşak kare hızları sağlamak için oyunları daha düşük bir çözünürlükten yükseltmek.
AMD bugün yedi oyunda FSR ‘yi piyasaya sürüyor. Bunlar; Anno 1800 , Evil Genius 2 , Godfall , Kingshunt , 22 Racing Series , Terminator: Resistance ve The Riftbreaker . Bakınca Nvidia’nın bir dizi kaliteli oyunda DLSS desteği göz önüne alındığında etkileyici bir kadro değil. Ancak şirket DOTA 2 , Resident Evil Village , Far Cry 6 ve daha fazlası için yakında destek sözü veriyor.
Daha da önemlisi, FSR’nin şu anda ne kadar iyi çalıştığıdır. AMD, en yeni 6000 serisi de dahil olmak üzere RX 480, 470 ve 460 kartlarına kadar çeşitli GPU’larda FSR’yi etkinleştiriyor. FSR, en son 30 serisinden 10 serisine kadar rakip Nvidia GPU’larını bile destekler. Burada etkileyici derecede geniş bir destek var.
AMD, FSR ile dört kalite modu sunuyor. Bunlar; Performans, Dengeli, Kalite ve Ultra Kalite. Herhangi bir çıkış çözünürlüğünde, her seviye, çıkışın ölçeklendiği belirli bir giriş çözünürlüğü ile ilgilidir. Örneğin, 4K çıkış çözünürlüğünde çalışırken, Performans modu 1080p giriş çözünürlüğü ile başlar ve daha sonra işlenir ve 4K’ya yükseltilir.
Ultra’dan Performans’a modlar arasında aşağı indikçe; görüntü kalitesi yerel olmayan çözünürlükleri daha da düşürdüğünüzde olduğu gibi, daha yumuşak ve daha az ayrıntılı hale gelir. Ancak her aşamada, FSR her zaman geleneksel ölçeklendirmeden biraz daha iyidir.
PCGamer yazısında; FSR’yi test ettiğini ve oyunlarda herhangi bir hata veya görüntü eksikliği fark etmediklerini söylüyor. FSR’yi DLSS’ye karşı tam olarak test edemediklerini çünkü ikisini karşılaştıracakları mevcut oyun sayısının yetersiz olduğunu da ekliyorlar. FSR, şuan için DLSS’nin açık olarak gerisinde ama başlangıç için hiçte fena olmadıkları ortada.
Aslında FSR ve DLSS işleyiş olarak farklı iki kutup.
Nvidia Derin Öğrenme Süper Örneklemesi (DLSS) adı üstünde yapay zekanın da kullanıldığı derin öğrenmeye dayalı. Yani belirli bir oyunu analiz etmek, o oyunun belirli görsel içeriğini en iyi şekilde nasıl yükselteceğini öğrenmek ve ardından gerçek rekabet için yükseltilmiş çıktısını oluşturmak. Bu öğrenmeleri algoritmik olarak Nvidia GPU(Tensör Çekirdek)’larıyla yapay zeka(AI) donanımlarını kullanarak işler ve yansıtır.
AMD’nin FidelityFX Süper Çözünürlüğü (FSR) ise daha geleneksel bir uzamsal yükseltme teknolojisidir. Yapay zeka yok, ‘derin öğrenme’ yok. Bunun yerine, FSR, bir uzamsal yükseltme geçişini, ardından bir keskinleştirme geçişini içerir. Ardından film greni ve renk sapması gibi işlem sonrası efektler eklenebilir. Ham performans açısından AMD, FSR’nin kare hızlarını 2,4 kata kadar artırabileceğini söylüyor.
AMD ayrıca FSR’nin “süper yüksek kaliteli kenarlar ve ayırt edici piksel ayrıntılarıyla doğala yakın çözünürlük” sunduğunu da düşünüyor. Bu iddialar DLSS ve FSR’nin kaçınılmaz karşılaştırmasındaki beklentileri oldukça yüksek tutuyor.
Editörün Notu
Kısaca; Nvidia’nın aksine AMD henüz FSR için AI kullanmıyor. Bu, oyun geliştiricilerin oyunlarına ekleme yapmalarını çok daha kolaylaştırır. Sonuçta ortaya çıkan görüntü kalitesinin her zaman yerel çözünürlüğün, DLSS kadar iyi olmayabileceği anlamına gelir. Nvidia’nın tekniği, birden fazla kareden gelen verileri kullanır. Bu veriler GPU’lardaki özel çekirdekler sayesinde oyuncuların gördüğü bir görüntüye yeniden yapılandırılmasına yardımcı olur. Yani bir tarafta günümüzün vazgeçilmezlerinden olan yapay zekayı her anlamda kullanan Nvidia. Diğer tarafta geleneksel görüntü bileşenlerine yaptığı eklemelerle kişilerinde talebine uygun olarak işleyen bir AMD.
Okumadan Geçme–> Microsoft, Xbox İle Yerel Bulut Oyunları İşine Mi Giriyor?
Oyun Arşivi Markasının kurucu ortağı, markanın arkasındaki zekâ ve içerik üretim dehası. On yıllık içerik üreticisi tecrübesi ile sizler için yeni içerikler üretir ve Oyun Arşivi markasının sosyal medyası ile ilgilenir.